دانلود آهنگ لری قدیمی

انواع موسیقی در قوم لرهم اکنون موسیقی لری در قالب ترانه به هفت بخش تقسیم می شود که عبارتند از موسیقی و ترانه های غنایی و عاشقانه، موسیقی و ترانه های حماسه رزمی، موسیقی و ترانه های سوگواری، موسیقی و ترانه های فصول، موسیقی و ترانه های کار، موسیقی و ترانه های طنز و سرودهای مذهبی. موسیقی و ترانه های حماسه رزمی: این سرودها بیانگر ارزش های حماسی و رزمی جنگاوران در میان ایل هستند.
موسیقی و ترانه های کار: به منظور سهولت و تسریع در کار مردان و ن ایلاتی، این ترانه ها به صورت فردی یا دسته جمعی خوانده می شود، مانند ترانه های گل درو (برزیگری)، هوله (خرمن کوبی)، مشک زنی، شیردوشی و چوپانی. مانند ضامن آهو، سرای خاموشان (شهر بی صدا) و دوازده کلام یاری. پس از انقلاب ۵۷
پس از انقلاب ۵۷ به علت برخوردهای شدید با اجرای موسیقی به ویژه موسیقی قومی، از میزان مشارکت موسیقی در بخش های مختلف زندگی قومی کاسته شد اما در گذشته موسیقی شادمانه و غنایی همراه با رقص های جمعی صورت می گرفت. موسیقی سازیساز سرناکمانچه شش تکه پشت باز، موزه فلک الافلاکشامیرزا مرادی در حال نواختن ساز سرنا
سرنانوشتار اصلی: سرنادهلنوشتار اصلی: دهل
کمانچه (تال) نوشتار اصلی: کمانچه

دانلود آهنگ لری بختیاری مسعود بختیاری

تنبکنوشتار اصلی: تنبکتنبورنوشتار اصلی: تنبور
تنبور را با پنجه نوازند و این خود دلیلی است بر ارتباط خانوادگی تنبور و دوتار محلی و سه تار که آن ها نیز با انگشت (ناخن) به صدا در می آیند.تاریخچهعلیرضا حسین خانی در حال نواختن ساز تال
موسیقی سوگواری: بیانگر مراحل مختلف عزاداری و سنت های رایج آن در لرستان است.ترانه لری ترجمه فارسیاَسبت و زین و کتلت زیه در مال اسبت به زین و کتل تو جلوی منزلگاه استدشمنو شادی کنان دوسو ن زال دشمنان شادی می کنند و دوستان زار می زنندشمشیرت منه غلاف ترسم خورش زنگ شمشیرت در غلاف مانده ترسم زنگ بزند
کینه دارم بعد خوت وش وش بکنه جنگ چه کسی را دارم که بعد از خودت با آن جنگ کنمدات برو کگو برو همه بران مو مادرت موی می برد خواهرت موی می برد همه گیسو می برند همه برن و کارد زنت و خنجر اگر همه با کارد موی برند همسرت با خنجر موی می برد موسیقی و ترانه های طنز: این موسیقی و ترانه های که با اجرای حرکات موزون همراه است، در لرستان توسط عده ای بنام دلی اجرا می شد که استعداد فراوانی در ردیف کردن کلمات و اشعار به صورت بداهه داشتند و از این راه ارتزاق می کردند.
این کلام ها در نزد اهل حق بسیار گرامی و محترم شمرده می شوند و شامل تعالیمی هستند که هر شخص وظیفه دارد در طول حیاط خود از آن ها پیروی کند. بررسی و تحلیل ضرباهنگ ترانه هاهمت علی سالم در حال نواختن ساز تال ۴ سیمبررسی و تحلیل ملودی ترانه ها

دانلود آهنگ لری شاد مسعود بختیاری

ویژگی های کلی موسیقی لری
قسمت اعظم ترانه های قوم لر به ویژه در منطقه لرستان در دستگاه ماهور ساخته شده اند این ساخته ها با حسن سلحشوری و روحیه حماسی مردمان این منطق منطبق است.ترانه دایه دایه
این تصنیف نیز یک بار توسط رضا سقایی در زمان شاه اجرا شد.
<< مرجنگه >> و << شیر علی مردون >> از جمله نغمه های بختیاری اند که مورد توجه لرها و لک ها نیز واقع شده اند.
▪ در لرستان نواهای گوناگونی وجود دارد : - یاری و سحری نام دو آهنگی است که ویژه سوگواری است و برای مراسم خاکسپاری مورد استفاده قرار می گیرد.ـ آهنگ سوارکاری که ویژه سوارکاران است و سرشار از هیجان می باشد.
ـ نواهای خدیوی و مال ژیری که ویژه فصل پائیز وهنگام کوچ است.
● موسیقی های آوازی (کلامی) و موسیقی های سازی ▪ موسیقی آوازی لرستان با وجود اینکه با مطالعه و معرفی آثار فرهنگ مادی و معنوی هر جامعه و پژوهش علمی در همین گذرگاه سخت و دقیق می توان به این جهان ناشناخته راه یافت، ولی بررسی فرهنگ عامه مرز و بوم لرستان و پرداختن به همه عناصر فرهنگی آن شدنی نیست، اما با هدف نمایش گوشه هایی از تبلور فرهنگ عامه مردمان خردمند این مرز و بوم و ترغیب بیشتر پژوهشگران مشتاق به دریای بیکران فرهنگ موسیقایی، روزنه هایی از این تصویر توصیف ناپذیر را می گشاییم.
● آوازهای بدون ریتم یا با متر آزاد ▪ علی سونه (علی دوستی)
بار کنیت تا بار کنیم دی ملک دلگیر تو دِ غصه مه د حسرت هر دک پبیم پیر رخت بر بند تا رخت بربندم از این سرای دلگیرکه تو از غصه و من از حسرت، هر دو با هم پیر شده ایم.پیرکه بیم کورکه بیم دو تا دو تامه موز بره دگزم منسم پایامه پیر و کور گشتم و پشتم خمیده شد، عصا در دستم گویی پاهای من است.

دانلود آهنگ لری

▪ عزیزبکی و میرنوروزی (عزیزبیگی و میرنوروزی) ـ نمونه آواز عزیزبکی: درد دل یا می کشم تا می کنم پیر یا مورم دو قورس ُ یا وطن دیر
درد دل یا می کشد مرا یا پیرم می کند، نمونهٔ آواز میرنوروزی: گردش چرخ فلک نی و مرادم شادی رت د خاطرم غم من و یادم گردش روزگار به کامم نیست، شادی از خاطرم رفت و غم به یادم مانده است.
▪ ساری خونی (ساریه خوانی) آسمو اوری گرت تیره و تیره کی دیه کرو بواَ وایک بمیره؟ که دیده است پدر و پسر با هم بمیرند؟
ای دله سی دیلرو هه می زنی زار یه تونو به دیلرویه دینه یار ای دل از هجر دهلران (که یارت در آنجاست) پیوسته در زاری و ناله ای.● انواع موسیقی آوازی ▪ آواهای کار
ـ برزگری ,خرمنکوبی (گاهوله)، شیردوشی (گا دوشی)، مشک زنی، برنج کوبی ـ آواهای شادمانه ـ سیت بیارم، بینا بینا، سوزه سوزه، بزران بزران، هی لُو هی لُو ▪ آواهای عاشقانه ـ کشکله شیرازی، کوش طلا، گنِم خر، قدم خیر، اَی اَی، آفری قمرتاج، آواهای عاشقانه، کیودار، کلنجه زرد، ماله ژیر، بزران بزران، شیرین و شامیرزا، هاریلُو ▪ کلام های دینی ـ کلام های یارسان، چل سرو
▪ مویه ها ـ سرلشونه، مور، ساری خوانی، هوره -ژَن چِر-، گورانی ▪ آواهای دلتنکی و غریبی ـ علیدوستی، عزیز بگی، هوره<<کو چر>> و <<سوار چر>> ▪ آواهای حماسی ـ شیرین و خسرو، شاهنامه خوانی لری ولکی، قی دادُوا، حماسه کرمی، دایه دایه ▪ آواهای طنز
ـ ماس فروش، هورم هورم، هی را سی سله، دُز ناشی ▪ آواهای هجو ـ لالایی ها ● موسیقی سازی ▪ سازهای لری

دانلود رایگان آهنگ لری غمگین قدیمی

▪ مقام های شادی - عروسی سوارونه) ـ انوع ساز (سرنا، دهل، تنبک و کمانچه) ▪ مقام های سوگواری: ـ نوع ساز (دهل، سرنا) ـ پاکتلی، چمری سحری، شیونی، یاری (یاره هو)
▪ مقام های عاشقانه و دلتنگی : ـ کمانچه، تنبک ـ قدم خیر، کشکله شیرازی (دو گونه: گرمسیری و خرم آبادی)، علیسونه
سازهای متداول در لرستان سه گروه اند: ۱) سازهای زهی ( کمانچه و تنبور) ۲) سازهای بادی ( سرنا و دوزله)
۳) سازهای ضربی ( دهل و تنبک ) ▪ موسیقی لری را می توان به انواع زیر تقسیم کرد: ـ موسیقی شادیانه: در مراسم شادمانی نواخته می شود و گاه با رقص و آواز همراه است موسیقی عزا: در مراسم عزاداری اجرا می گردد و اجزای آن عبارت است از<< سحری (اعلام مرگ کسی)>>، << چمریانه >>، <<هرا>> و مویه ها نیز که در رثای از دست دادن عزیزان خوانده می گردد و بدون همراهی ساز است از این نوع به شمار می رود ـ موسیقی <<کار>>:
ـ موسیقی آوازی : شیوه های آوازی در لرستان بدین شرح است:
با توجه به اینکه رقص نیز در لرستان از پیشینه ای کهن برخوردار است، جا دارد مختصر اشاره ایی نیز به این موضوع داشته باشیم، گفتنی است که در لرستان از واژه ی رقص استفاده نمی گردد و معمولاً از واژه هایی چون <<باخته>>، <<بازی>>، <<دَس گِرِتِه>> استفاده می گردد؛ چونان که حکیم توس بازی <<کراد>> خواهر بهرام چوبین نزد خسرو پرویز را اینگونه هنرمندانه به نظم درآورده است: بزرگان به بازی به باغ آمدند همه میش و آهو به راغ آمدند رقصها در لرستان عموماً چهره آیینی و فرهنگی به خود گرفته اند.
موسیقی لری از سرچشمه های موسیقی <<ردیف>> و ردیف نوازی است که بخش مهم آن از طریق کمانچه و کمانچهنوازی محلی در موسیقی رسمی ایران (ردیف) نیز تأثیر گذاشته است.
▪ در لرستان نواهای گوناگونی وجود دارد :
ـ رارا، آهنگی است که درسوگ فردی نواخته می شود که همراه با رقص واشعار مور است.ـ تبرزکویی، این نوایی بهاری است که درهنگام کوچ نواخته می شود. ● موسیقی های آوازی (کلامی) و موسیقی های سازی
▪ موسیقی آوازی لرستان با وجود اینکه با مطالعه و معرفی آثار فرهنگ مادی و معنوی هر جامعه و پژوهش علمی در همین گذرگاه سخت و دقیق می توان به این جهان ناشناخته راه یافت، ولی بررسی فرهنگ عامه مرز و بوم لرستان و پرداختن به همه عناصر فرهنگی آن شدنی نیست، اما با هدف نمایش گوشه هایی از تبلور فرهنگ عامه مردمان خردمند این مرز و بوم و ترغیب بیشتر پژوهشگران مشتاق به دریای بیکران فرهنگ موسیقایی، روزنه هایی از این تصویر توصیف ناپذیر را می گشاییم.● آوازهای بدون ریتم یا با متر آزاد ▪ علی سونه (علی دوستی)
بار کنیت تا بار کنیم دی ملک دلگیر تو دِ غصه مه د حسرت هر دک پبیم پیر پیرکه بیم کورکه بیم دو تا دو تامه موز بره دگزم منسم پایامه پیر و کور گشتم و پشتم خمیده شد،

دانلود آهنگ لری بختیاری عصر جدید

▪ عزیزبکی و میرنوروزی (عزیزبیگی و میرنوروزی) ـ نمونه آواز عزیزبکی: درد دل یا می کشم تا می کنم پیر یا مورم دو قورس ُ یا وطن دیر
درد دل یا می کشد مرا یا پیرم می کند، نمونهٔ آواز میرنوروزی: گردش چرخ فلک نی و مرادم شادی رت د خاطرم غم من و یادم گردش روزگار به کامم نیست،
▪ ساری خونی (ساریه خوانی) آسمو اوری گرت تیره و تیره کی دیه کرو بواَ وایک بمیره؟ که دیده است پدر و پسر با هم بمیرند؟ ای دله سی دیلرو هه می زنی زار
یه تونو به دیلرویه دینه یار این هم تو و دهلران و دیدن یار.● انواع موسیقی آوازی ▪ آواهای کار ـ برزگری ,خرمنکوبی (گاهوله)، شیردوشی (گا دوشی)، مشک زنی، برنج کوبی ـ آواهای شادمانه
ـ سیت بیارم، بینا بینا، سوزه سوزه، بزران بزران، هی لُو هی لُو ▪ آواهای عاشقانه ـ کشکله شیرازی، کوش طلا، گنِم خر، قدم خیر، اَی اَی، آفری قمرتاج، آواهای عاشقانه، کیودار، کلنجه زرد، ماله ژیر، بزران بزران، شیرین و شامیرزا، هاریلُو ▪ کلام های دینی ـ کلام های یارسان، چل سرو ▪ مویه ها ـ سرلشونه، مور، ساری خوانی، هوره -ژَن چِر-، گورانی
▪ آواهای دلتنکی و غریبی ـ علیدوستی، عزیز بگی، هوره<<کو چر>> و <<سوار چر>> ▪ آواهای حماسی ـ شیرین و خسرو، شاهنامه خوانی لری ولکی، قی دادُوا، حماسه کرمی، دایه دایه ▪ آواهای طنز ـ ماس فروش، هورم هورم، هی را سی سله، دُز ناشی ▪ آواهای هجو
ـ لالایی ها ● موسیقی سازی ▪ سازهای لری ▪ مقام های شادی - عروسی سوارونه) ـ انوع ساز (سرنا، دهل، تنبک و کمانچه)

دانلود آهنگ لری خرم آبادی قدیمی

▪ مقام های سوگواری: ـ نوع ساز (دهل، سرنا) ـ پاکتلی، چمری سحری، شیونی، یاری (یاره هو) ▪ مقام های عاشقانه و دلتنگی : ـ کمانچه، تنبک ـ قدم خیر، کشکله شیرازی (دو گونه: گرمسیری و خرم آبادی)، علیسونه
سازهای متداول در لرستان سه گروه اند: ۱) سازهای زهی ( کمانچه و تنبور)
۲) سازهای بادی ( سرنا و دوزله) ۳) سازهای ضربی ( دهل و تنبک ) ▪ موسیقی لری را می توان به انواع زیر تقسیم کرد: ـ موسیقی شادیانه: در مراسم شادمانی نواخته می شود و گاه با رقص و آواز همراه است موسیقی عزا: در مراسم عزاداری اجرا می گردد و اجزای آن عبارت است از<< سحری (اعلام مرگ کسی)>>، << چمریانه >>، <<هرا>> و مویه ها نیز که در رثای از دست دادن عزیزان خوانده می گردد و بدون همراهی ساز است از این نوع به شمار می رود ـ موسیقی <<کار>>: اجرای این آوازها از یک سو برای تحمل کارهای طاقت فرسا و سنگین و از سوی دیگر، برای سرعت بخشیدن به آهنگ کار و هماهنگی میان انجام دهندگان کار بوده است.
ـ موسیقی آوازی : شیوه های آوازی در لرستان بدین شرح است: ـ موسیقی اهل حق : نوعی موسیقی عرفانی است که توسط اهل حق لرستان اجرا می شود. با توجه به اینکه رقص نیز در لرستان از پیشینه ای کهن برخوردار است، جا دارد مختصر اشاره ایی نیز به این موضوع داشته باشیم، گفتنی است که در لرستان از واژه ی رقص استفاده نمی گردد و معمولاً از واژه هایی چون <<باخته>>، <<بازی>>، <<دَس گِرِتِه>> استفاده می گردد؛ چونان که حکیم توس بازی <<کراد>> خواهر بهرام چوبین نزد خسرو پرویز را اینگونه هنرمندانه به نظم درآورده است: بزرگان به بازی به باغ آمدند همه میش و آهو به راغ آمدند
چکیده
آنچه در این مقاله در مورد موسیقی لرستان بیان شده است را می توان در چند عنوان بطور خلاصه ذکر کرد:ب) جایگاه موسیقی در فرهنگ مردم لرستان بطو ری که در هر مراسم و آیین اجتماعیِ مردمان این مرزج) سازهای رایج درموسیقی لرستان که به سه دسته سازهای بادی، زهی و کوبه ایی تقسیم می شوند.
مقدمه: باوجود اینکه با مطالعه ومعرفی آثار فرهنگی مادی ومعنوی هرجامعه و پژوهش علمی درهمین گذرگاه سخت ودقیق می توان به این جهان ناشناخته راه یافت، ولی بررسی فرهنگی مرز وبوم لرستان و پرداختن به همه عناصر فرهنگی آن شدنی نیست، اما با هدف نمایش گوشه هایی ازتبلور فرهنگ عامه مردمان خردمند این مرز وبوم و ترغیب بیشتر پژوهشگران مشتاق به دریای بیکران فرهنگ موسیقیایی روزنه هایی ازاین تصویر توصیف ناپذیر را می گشاییم.
تاریخچه موسیقی درلرستان (تصویر1)قطعه سفالی که از [کاسو] ها یا [کاسی] ها درهزاره سوم پیش ازمیلاد درکوهستان های زاگرس بدست آورده است سه دانلود آهنگ لری غمگین بختیاری انسان را د رحال رقص درنزدیکی چادر ها یا کلبه هایی نشان داده است (تصویر 2)
جایگاه موسیقی درفرهنگ مردم لرستان مردم این دیار مردمی سلحشور ومبارزهستند وموسیقیشان درارتباط با اصالتشان ساخته می شود مایه ایی کاملاً متمایز نسبت به دیگر مناطق غرب کشور دارد، به علت روحیه سلحشوری، اشعار و سرود هایشان بیشترپیرامون محور مبارزات ومسائل اجتماعیشان است.
سازهای رایج درموسیقی لرستان1- سازهای بادی (Aereophones (): سرنا - دوزله - بلور2- سازهای زهی (Chordophones) کمانچه - تنبور3- سازهای کوبه ای (membranophones): تنبک (تمبک) - دُهُلموسیقی محلی لرستان

دانلود آهنگ غمگین و گریه دار لری یاسوجی

موسیقی را می توان در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته باز شناخت:الف) موسیقی آوازی (کلامی) ب) موسیقی سازی این نوع موسیقی بیشتر در مراسم عروسی، سوگواری و فعالیتهای روزمره زندگی عشایر و روستائیان و توسط ن و برخی موارد نیز توسط مردان اجرا می شود .1- آوازهای شادمانه (عروسی)؛ ترانه هایی که عملا بدون همراهی ساز و با هم آوایی ن در مراسم عروسی اجرا می شود و عبارتند از سیت بیارم، بینا بینا، بزران بزران این آواز بیشتر به صورت دسته جمعی توسط ن و دست زدن با همین ریتم، بدون نواختن موسیقی اجرا شده و درمقام سنگین سماع است که امروزه با کمانچه و ضرب یا سرنا و دهل نیز شنیده می شود.بینا بینا: نام آوازی است که در مقام سنگین سماع بوده و مفهوم آن به درستی و صراحت مشخص نیست به احتمال قوی نام دختر یا زنی در ایام دور بوده است.
برخی از این آوا ها عبارتند از:کچکله شیرازیکوش طلاآواهای عاشقانه مانند:
3-کلام های دینی یا سروده های مذهبی:.4-مویه ها (سوگواری):
5-آوا های دلتنگی و غریبی:6- آواز های حماسی:از انواع آواهای حماسی می توان به:
شاهنامه خوانی لری و لکی:دایه دایه: ترانه ((دایه دایه)) مشهور ترین و پر آوازه ترین سروده لری در مقام سه پا بوده که امروزه مرزهای لرستان را در هم نوردیده و بیشتر مردم کشور و موسیقی دانان، با این تصنیف آشنایی دارند.7-آواز های طنز و هجو:این ترانه ها اغلب به صورت فی البداهه در هجو شخص یا موضوع یا مکانی سروده شده و برخی اوقات نیز با حرکات نمایش طنز آلود فرد یا افرادی همراه بوده است از جمله این اوا ها می توان بهماست فروشهورم هورمهی راسی سله
هی نباتکاسمسا اشاره نمود.8-موسیقی آواز کار (ترانه های کار):لالایی (لاوه لاوه) - مادر از نخستین آوازه خوان زندگی است که همواره با نغمه های کهن و ابیاتی دلنشین و سرشاراز عشق و عاطفه مادری، فرزند دلبندش را به خوابی آرام و دلچسب فرو می برد.ب- موسیقی سازی:
- مقام های شادی (عروسی):رقص (سنگین سماع، دو پا، سه پا، شا نه شکی، اشکاری):نوع ساز: (سرنا، دهل، تنبک، کمانچه)رقص و آواز: (بینا بینا، کیودار، کلنجه زرد)
2- مقام های سوگواری:نوع ساز (دهل، سرنا) موسیقی سوگواری بیشتر جنبه آیینی داشته و در مراسم عزاداری از روزگار کهن تا کنون کاربرد فراوان دارند معروف ترین مقام های آن عبارتند از:پاکتلیچمری یا چمرانهسحری - نواختن این مقام نوعی بیدار باش در سحرگاهان بوده در گذشته هنگام نواخته شدن این مقام توسط سرنا بر فراز بام ها و بلندی ها، ایلات از وقوع یک خبر مهم مطلع می شوند خود را آماده شرکت در آن مراسم می کردند بالطبع در هنگام جنگ نیز خود را آماده شرکت در نبرد می کردند.شیونییاری
کریمخانی3-مقام های عاشقانه و دلتنگی (کمانچه و تنبک)معروف ترین مقام های این موسیقی عبارتند از: کچکله شیرازی- قدم خیر - این اشعار در مدح قدم خیر، زنی از خوانین با لا گریوه که دختر کد خدا قنی (قندی) قلاوند بوده و بنا بر اقوال برخی معمرین در قبال اهداء و بخشش یک رأس ورزا ((گاو نر)) به نوازنده ای، در اوصاف وی سروده شده است. يقينا"براي بررسي پيشينه ي موسيقي بازماندگان اقوام كهني چون كاسي ها (ساكنين لرستان كنوني )نيز تنها همين شيوه راه گشا خواهد بود.
آنان دليل اين اصالت را شرايط ويژه ي جغرافيايي و زيست محيطي لرستان مي دانند كه در روزگاران گذشته آنرا به يكي از مراكز مهم جمعيتي تبديل كرده بود (فراي ، تاريخ باستاني ايران ،رجب نيا1382: 19و) و بار تولد (مستشرق بزرگ روسي) بنابر عقيده خود و تومانسكي و براساس پژوهشهاي ميداني ژوكوسكي مي گويد : وجـنات و بشره ي آريايي لرها بيش از ساير ايرانيـان خالص و محفوظ مانده است (جغرافيايي تاريخي ايران ، ترجمه سردادور 196:1372) . ساير محققان ،از جمله پژوهندگان كرد مانند:آيت الله مردوخ كردستاني با استناد بر ساختار كهن زبان لري (نسبت به ساير گويش هاي همجوار )،بر اين اصالت تاكيد كرده اند چنانچه فاروق صفي زاده در تاييد تاريخ مردوخ آورده است : جايگاه لرها به مركز پهلوي كهن خيلي نزديك بوده واز آميزه با بيگانگان هم دور بوده اند ، حتي از ملت كلده وآشور هم چندان اثر پذير نشده اند و تغيير گويش نداده اند (اديان باستاني ايران64:1385)bg pattern
همچنين اثر ديگري كه نشانگر رقص جمعي و شايد يك نوع تهيج و هماهنگي افراد به هنگام كارهاي دسته جمعي است در ميان اين آثار وجود دارد.

منبع سایت دانلود آهنگ جدید ریتم تاپ ritm.top

https://open.spotify.com/album/7m9rRr57xRdo3aaUVRnxLW
https://www.musicgenreslist.com
https://www.digitalmusicnews.com/2016/04/07/most-popular-music-genres-america/

آشنایی با سحر خواننده خوش صدای پاپ

آشنایی با سالار عقیلی خواننده خوش صدای موسیقی سنتی ایرانی (بخش دوم)

آشنایی با سالار عقیلی خواننده خوش صدای موسیقی سنتی ایرانی (بخش اول)

مروری بر بیوگرافی رضا صادقی خواننده پرآوازه موسیقی پاپ (بخش دوم)

مروری بر بیوگرافی رضا صادقی خواننده پرآوازه موسیقی پاپ (بخش اول)

مروری بر زندگی شخصی و حرفه ای علیرضا طلیسچی خواننده خوش صدای پاپ

دانلود آهنگ محلی غمگین لری سجاد رزمجو روزگار

موسیقی ,های ,ـ ,▪ ,لرستان ,لری ,در لرستان ,ترانه های ,▪ آواهای ,مقام های ,موسیقی و ,بیشتر پژوهشگران مشتاق ,تصویر توصیف ناپذیر ,ترغیب بیشتر پژوهشگران ,دریای بیکران فرهنگ
مشخصات
آخرین جستجو ها